Onpas ollut mukava päivä. Mä oon vaan ollu ja tehny kaikkea mukavaa. Aamulla nukuin kymmeneen, mikä on mun kohdalla aika harvinaista. Mutta kun kerran nukutti, niin mikäs siinä. Tuli nukuttua melkein 11 tuntia.
Pyykkejäkin tuli silitettyä aika pino ja tiskattua, mutta ne onkin ihan mukavaa hommaa. Jotain hyödyllistä on kuitenkin hyvä saada joskus aikaan. Huomenna vois siivota enemmänkin, mutta tänään on kiva nauttia vapaapäivästä.
Nukkekoti on saanu olla aika rauhassa tässä viime päivinä. Tänään tein kylpyhuoneeseen kaks pientä telinettä pesuainepurkeille, mutta siinä tän päivän nukkekotiaskartelut sitten onkin. Ei vaan ole ollut nukkekotiolo.
Sain sen hinkumani ompelukoneen lainaan torstaina. Nyt oon saanu valmiiks kuus patalappua ja neljä keittiöpyyhettä. Vielä ois kaks keittiöpyyhettä ompelematta. Niin, ja sain tehtyä joskus keväällä virkkaamaani tyynynpäälliseen sisätyynynkin. Vielä ois muutama päivä tuo kone lainassa, että mitähän muuta sitä ompelis. Kankaita ei juuri ole, mutta voishan sitä yrittää jotain minikokostakin ommella. Oon kyllä taas huomannu, miten paljon helpompaa on tehdä tavaroita 1:1-maailmaan kuin tuohon 1:12-maailmaan.

Soitin perjantaina ainoalle naispuoleiselle hyvälle kaverille ja kysyin, tuliskos se mun kaasoksi. Ja kyllähän se lupas tulla. Ihanaa! Pelkäsin kamalasti, että en saa ittelleni mieleistä kaasoa. Eli nyt on sitten täällä julkisesti kerrottu, että häät on tulossa. Me miehen kanssa päätettiin vetää kaikki maholliset systeemit tähän yhteen putkeen: elokuussa muutto, mies valmistuu luultavasti joskus marraskuussa, tammikuussa häät, mä valmistun luultavsti joskus maaliskuussa... Ristiäisiä ei ole tulossa, ihan näin kertoakseni. Oon saanu kyllä kuulla joitain uteluja, että "ai, teillekö sattu sitten vahinko, kun menette naimisiin". Mitäpä sitä tuohon sitten kommentoi?